Monday, March 15, 2010

A Trip To The Langkawi :D

Sabtu , 13 mac 2010

10.00 a.m : bertolak dri rumah
10.30 a.m : smpai kat rumah mak cik,seksyen 16
mak nk hantar brng
11.00 am : bertolak
-dlm pjalanan 2,bnyk kali kitorang berhenti kat R&R
-wak2 aku jln pg surau atau tandas,
ade bnyk bdak laki yg sebaya aku pandang aku semacam je
erm ntah la
8.30 pm : Bru smpai kuala perlis
-Feri ke Langkawi x gerak mlm2
so kene stay 1 mlm kat kuala perlis dlu la -.-
-pas2 orang yg jage parking 2 suwoh abah order kondo untok sewa kat
Langkawi esok n sewa 1 kereta iswara
-mlm 2 kitorang tido kat Motel,bukan hotel tau
ade 6 bilek,3 tandas (kene kongsi -.-)
kitorang bilek yg ke-5
wak2 tido,bapak panas ... dorang cume sediakan 1 kipas je -.-


Ahad , 14 mac 2010

6.00 a.m : bangun solat subuh n siap2
btw tarikh ni 'Hari Pertemuan Pertama aku ngan Sabrina' :D
14 mac 2009 ttp di hati :3
8.15 a.m : sarapan
8.50 a.m : masuk dlm feri
aku puas ati ngan feri ni :D
-bersih
-selesa
-keselamtan terjage
-canggih
9.10 a.m : bertolak dari kuala perlis
10.00 a.m : sampai ke Langkawi
10.30 a.m : ambik kete sewa kat satu kaunter nk tempah hotel2
pas2 orang yg jge kaunter 2 ckp yg kereta iswara da abes
ari 2 kn da tempah,x kn abes -.-
nthen dorang bg sewa kereta kancil plak kat kitorang
11.oo a.m : cri kondo yg tempah semalam
lpas da smpai,abah tunjok resit 2 kat kaunter,
orang 2 ckp kene call orang yg bg resit ni
call2 je,orang 2(cina) ckp kat tmpat laen -.-
die dtng n bwk kitorang ke kondo yg laen (agak terpinggir tmpat ni)
grrr ... ari 2 janji tmpat laen.. tapi ari ni dpt tmpat laen
da 2 kali kene tipu -.-
tapi naseb baek dlm rumah 2 selesa
lpas smpai je,aku tros mandi n siap
1.00 p.m : abah nk bwk kitorang ronda2 1 Langkawi :D
Destinasinya :-
1.Galeria Perdana
barang2 kat dlm tempat ni gile lawa :D
2.Pantai Pasir Hitam
pemandangan kat sini da x cantik skang ni
3.Kereta Kabel
mule2 aku x nk naek sbb Gayat >.<
tapi mak ngan abah pujuk2,last2 naek jgak
aha wak2 kat dlm kereta kabel 2,aku punye la cuak xD
famili aku asyek gelakkan aku je
tapi pemandangan dri atas buket 2 lawa gile :D
4.Bandar Mat Sirat
5.Under Water World
x jd masok sbb harga tiket mhl >.<
6.surau2 kat kwsn sane untok solat
7.30 p.m : smpai balek kondo
mandi n solat
9.00 p.m : kuar lg skali untok jln2
pg kdai 'Haji Ismail Group'
kat dlm kdai ni,cume jual coklat je
best gile :D
aha epy gile bile dpt bli coklat,tapi abah bnyk bli untok sdare mare
aku punye cume kinder buanio je :(
aha tapi x pe... yg penting seronok masok kedai 2 :D
lpas2 pg mkn kat 1 restoran ni
order dah,
lpas bape minit,
air kitorang n mknn untok aku n adek smpai
tapi lpas kitorang due da abes mkn,
mknn abah ngan mak x smpai2 lg :(
pas2 mak tanye orang 2,same ade da msk ato blom
orang 2 ckp bru nk msk
so abah cancel order 2,byr duet mknn kitorang n cri restoran laen
restoran ke-2 ni terletak kat Dataran Lang
kat sini aku minom je,mak n abah yg mkn
11.45 p.m : balek ke kondo
tidor



Isnin , 15 mac 2010


6.30 a.m : bangon solat subuh n exercise
8.00 a.m : mandi , siap2 n kmas brng
8.30 a.m : bertolak dri kondo
sarapan
ronda2
10.30 a.m : antar balek kereta sewa ari2
10.45 : naek feri
feri ni x memuaskn ati aku -.- , sbb,
-kotor
-x selesa
-pintu tandas patah kat bahagian bwh n air melimpak kene beg aku -.-
-x de life jacket
beza gile ngan feri semalam
11.27 a.m : bertolak
12.30 p.m : sampai ke kuala perlis
abah amek keta n tos pg Buket Kayu Hitam ,Perlis
abah ckp ade pasar kat sini n sempadan negara Thailand
tapi ari 2 kitorang tngk,da x de :(
yg ade cume kat thailand je
tapi kitorang x boley masok
1.30 p.m : bertolak dri Perlis
9.30 p.m : smpai rumah :D


so,kesimpulannya ,
Langkawi Best :D
rase nk pg lg je :)

No comments:

Post a Comment