Thursday, November 25, 2010

spm spm

Sangat sangat rindukan blog. Terus datang je idea nak update sikit. Tak best la biarkan blog ni kosong lama lama. Lagipun blog ni la satu satunya medan luahan jiwa aku. Besides, aku rasa hilang stress kalau tulis blog :) Pagi tadi, paper Sejarah. Banyak jugak la yang aku tak dapat buat dengan baik. Walaupun banyak soalan spot yang aku dapat memang betul masuk, still sikit je yang aku ingat. Frustrated! Anyway, nak share sikit.

Sehari sebelum exam, memang gemuruh gilerr. Tidur tak lena, makan tak kenyang, mandi tak basah. Pendek kata, semua tak kena. Normal la kan? Cikgu cakap, ni sebahagian dari pengalaman hidup.


First day SPM, aku dah boleh bertenang. Lagipun pusat exam aku kat dalam kelas. So, macam exam biasa jela rasanya. Lenguh jugak la tangan menulis karangan menjeler jeler. Thanks to Aidil, dia bekalkan aku ayat ayat bombastik untuk esei. Masa balik pulak, ni yang semangat nak cerita. Kena tegur dengan mak mertua! Ibu Aidil tegur aku, tanya ok tak exam. Dia cakap buat betul betul. Aku gugup and gabra jugak la, tapi cover cun! Kalau gagap nanti kena reject pulak. Hehe~ =P


Second day, aku dapat pin UPU dari kaunselor sekolah. Dan sekarang jenuh memikirkan jurusan yang sesuai dengan aku. Aku amik kuiz career path yang kakak sedara aku suggest kan. Tapi result dia tak kena la. Marketing? Business? Teacher? No! No! No! Aku nak kerja yang melibatkan science especially Physics! Kalau minat, semua boleh jadi kan? :)

No comments:

Post a Comment