Monday, December 21, 2009

alkisah di 'dunia basah'

Dalam erti kata lain, wetworld. (: Kami sekeluarga g wetworld. Sume nye ok smpai la dah nak balik ada lah hamba - hamba Allah nie, ley dikatakn sebuah keluarga yg bkumpul. Lepak bhampirn meja aku. Tjerit2, tpekik sane sini. Telinga aku mmg pantang dengar bunyi bising yg tlampau. Mula2 aku sabar. Da masuk kali kedua, sabar aku pon hilang tah kemane. Aku tanya umi, knp dowg tjerit2? Tibe2 kedengaran suare sumbang bkata2 memaki hamun kami. Eh, kuat sgt ke aku ckp smpai ada org trase. Kalau ye pon mrh tak ade ke bhsa yg sedap didengar? Jangan hrp la aku akn bdiam diri mbiarkn mrk mcaci maki tak tentu psl. Aku lawan balik smpai la aku tsdar yg mrk hny lah jelmaan dari kalangan mrk yg tidak bradap dan tak tahu malu! Panggil org kampung, die jwb org KL. KL tak ade tmpt nk beriadah ke akak oii? Smpai dtg tmpt org buat kecoh! Umi sabarkn aku, akhrnya aku diam. Die smbung balik, ckp kami penakut sbb bdiam dri. Nasib la Allah bg aku ksbrn, kalau tak mmg dowg makan penumbuk free. Mase dah keluar nk balik ( dlm kereta ) kami tnmpk mrk, tdetik niat yg baik sekali di hati. Umi drive, lalu sblh mrk smbil hon. Dan dgn senyuman yg ikls skli, kami semua lambai mrk! Bubbye!

No comments:

Post a Comment