Tuesday, November 2, 2010

menghitung hari, 20 days left


20 hari lagi aku bakal melangkah masuk ke dalam dewan peperiksaan dengan iringan doa ibu bapa, dengan bekalan yang cikgu - cikgu bekalkan, dengan harapan keluarga yang menggunung. Persediaan menghadapi SPM masih belum cukup. Menyesal rasanya membazirkan masa. Terlebih enjoy! Lepas SPM, tak ada lagi uniform sekolah, tak ada lagi buku sekolah, no more school life.


Tolak ke tepi dulu soal perasaan seram dan gementar menjawab soalan. Aku dedikasikan post kali ini untuk sahabat - sahabat di SMK Batu Unjur. Mungkin ada mengandungi unsur - unsur sedih. Beware! Get ready with tissue.


Pertama sekali, aku nak minta maaf andai kata sepanjang kita semua bersama, aku ada menyakitkan hati korang semua. Sengaja atau tak, maafkanlah. Halalkan la kalau aku ada curik makanan korang, terminum air korang, pinjam pen tak pulang2 buat harta, salin homework korang, pinjam handphone message mak aku bagitahu balik lambat, pendek kata semua la.


Selamanya tak akan dapat aku nafikan kenangan sewaktu di sekolah adalah saat - saat paling bermakna pada aku. Tak ada lagi gelak ketawa bersama, lawak jenaka, usik mengusik, gaduh - gaduh manja dengan korang. Tak tahu la macam mana hidup aku lepas ni. Hey, girls and boys! You are everything to me! :)


Pada Erli, Najla, Dayang, Feeqa, Madie, Mastina, Amirul, Hanafi, Maryam, Atikah, Katty, Farith, Tengku, Athirah, Fara, Wei Chyi, Kai Li & all 5 Baidurians - Sejak akhir - akhir ni tak tahu macam mana kita boleh serapat ini. Dulu mungkin kita main jeling - jeling dan kenal kenal macam tu je. Aku bukan kerek ye? Aku memang susah nak berkawan. Dah rapat korang kenal la aku macam mana kan? Good luck for SPM and for your life! Semoga dapat kejar cita - cita korang. Jangan nakal - nakal ye? Especially AMIRUL! :D Yang penting, jangan lupa aku.


Dalam dunia ni memang susah nak carik kawan sejati, susah senang bersama. Tapi korang semua buat aku sedar yang tak ada orang yang sempurna dan aku mula menerima semua tu. Thanks for the memories, my friends! Jangan lost contact, jangan delete aku dari Facebook korang. I'll miss you all! =)


Untuk sayang saya sorang ni, saya minta maaf ye wak? Selalu carik pasal. Umi cakap yang kita ni kalau baik, baik betul. Kalau gaduh, Masyallah. Macam Perang Dunia Ketiga. Seperti yang awak cakap, saya ni belum matang. Excuse me! Saya dah besar, ok! Da matang. Thanks sebab sabar dengan saya. Lepas ni tak ada lagi gaduh - gaduh dekat sekolah. Kita gaduh kat luar je ye? Saya akan rindu waktu - waktu kita bersama. Lepas ni tak ada lagi orang nak belikan makanan saya. Kenalah belajar berdikari. Ecehhh.. Semoga kita terus bersama ye? I love you so muchh! ♥

Biarlah doaku mengiringi jalan korang semua. Semoga berjaya semua! Tak mungkin diri ini dapat lupakan kalian. You are the best chapter in my life! :)

No comments:

Post a Comment