Friday, December 31, 2010

I wish the time goes by slowly

Berat rasanya nak tinggalkan tahun 2010 yang penuh dengan kenangan. Pahit getir perjuangan aku sebagai pelajar yang bertungkus lumus belajar demi SPM. Sebagai kawan yang mencari erti persahabatan. Sebagai kekasih yang setia dan anak yang sentiasa memikirkan ibu bapanya. Memang tahun ni banyak sangat cabaran dan dugaan. Susah nak dilupakan. Segala dugaan itu mengajar aku jadi seorang yang kuat dan tabah. Iskk iskk..Terjiwang pulak malam nie. Tapi inilah apa yang aku rasa. Orang lain dah tak sabar nak sambut tahun baru tapi aku masih nak 2010!

Yes! I wish the time goes by slowly. Aku nak nikmati saat terakhir 2010 yang sangat bermakna. Pastinya tahun 2011 lagik banyak cabaran yang aku bakal lalui. Tahun depan aku akan jarang jumpa kawan kawan. Mesti rindu. Mesti punya lah! Aku akan rindu uniform sekolah. Kelas, meja, buku, cikgu. Senang cerita semua yang ada kat sekolah tulah. Termasuk pokok bunga. Huahuahua.

Tahun depan aku akan berpisah dengan Aidil. Yeah, itu paling menyedihkan. 2 tahun 9 bulan 1 minggu 2 hari dan 8 jam kami tak pernah berpisah. Sekolah sama, belajar bersama, harungi susah senang bersama - sama. Tragedi nie! Dia dah nak pindah jauh dari aku. Aku dah rasa jauh dari dia walaupun dia belum pergi. Ni yang saya malas awk taw tak? Hishh..Nanti siapa nak jaga saya? Siapa nak ingatkan saya makan ubat? Eeee..tak suka taw tak?!

Bak kata umi. Life must go on. So, aku sediakan diri untuk hadapi semua cabaran nie. Kalau tak kuat, aku kuatkan diri. Kalau tak tabah, aku lari jela dari masalah ni. Apa masalah? Hahaha. Eh, tak baik lah. Face the problem, because when you confront the problem you begin to solve it. Am I right? :D Oklah. Selamat tinggal 2010 yang penuh kenangan, selamat datang 2011 yang penuh cabaran =)

No comments:

Post a Comment