Wednesday, July 14, 2010

alam percintaan

Ungkapan 'saya sayang awk' memang senang diungkap tapi benarkah hati anda menyayanginya? Hah, fikir2kn la sebelum nak mainkan hati org terutamanya bagi kaum Adam. Baru2 ni ade gossip hangat diperkatakn di sekolah mengenai pasangan yg agak terkenal. Biarlah namanya mereka dirahsiakn. Si lelaki ini dikatakan curang dan kekasih hatinya sedih atas khabar angin yg dia dengar. Aku terkilan sebab si lelaki tu kawan aku, selalu nasihatkan aku tentang hubungan tetapi dia sendiri yg mengkhianati. Aku terkilan sebab mereka dah lama couple, dah tiga tahun bersama. Aku terkilan sebab aku faham apa si perempuan rasa, sebab aku pernah merasainya.

Apa yg aku mampu buat? There is nothing I can do. Aku tak layak nk kritik org, aku sendiri sering mlakukn ksilapan. Aku tak nak cakap apa2, sebab aku tak tahu keadaan sebenar. Aku tak nak jadi macam seorang hamba Allah ini, mengkritik org tanpa tahu keadaan sebenar sehingga menyakitkn hati tanpa mencermin diri sendiri. Kalau hubungannya sempurna, tak apa juga la. Aku doa pintu hatinya dibuka untuk berubah.

Alhamdulillah, aku kini bahagia di samping si dia yg amat aku sayang. Memang betul apa kata orang, setiap musibah yg berlaku pasti ada hikmahnya. Mungkin atas apa yg berlaku mengajar kami menjadi lebih dewasa. Aidilku dah banyak berubah dan aku sgt2 bersyukur! Kami dah tak selalu gaduh lagi, gaduh2 manja selalu lah sebab dia ni suka sgt menyakat. ;D Gelaran pasangan bahagia oleh cikgu di sekolah memang tepat sebab kami memang sedang meniti kebahagian. Apa pun yg berlaku, apa jua yg orang kata pasal aku dan dia tak kan jadi kudis sebab tak siapa tahu apa yg kami dah lalui bersama selama 2 tahun lebih ini. Tak kan ada siapa yang mampu baca hati kami. Cukuplah semua tahu yang we're madly in love! :D

Dear, terima kasih kerana memberi sokongan sewaktu saya dalam dilema, terima kasih atas pengorbananmu. Saya pernah berlaku kejam atas awk, maafkn saya atas segala kesalahan saya. Terima kasih untuk segalanya. I love you so much!

No comments:

Post a Comment