Saturday, July 17, 2010

apa dah jadi ni?

Semakin dekat nak SPM, rasa malas nak belajar makin membuak2. Sedikit sebanyak PLKN mempengaruhi hidup aku sekarang. I feel so down! Aku tak tahu la kenapa ramai betul cikgu baru kt sekolah yg kerek. Hari tu ada cikgu persoalkan cara kami buat kerja sekolah. Ada pulak yang tanya cita - cita aku, bila kau jawab dgn jujur dia ckp benda2 yg melemahkan semangat aku untuk teruskn perjuangan. Mentang2 aku perempuan. Terima kasih, cikgu. Saya anggap itu sebagai nasihat yg paling kerek. Sebab tu aku tak pernah beritahu orang cita - cita aku. Ada je yg mengeluarkan kata - kata yg tidak enak. Sedangkan BEKAS KAWAN aku pun cakap macam2. Hanya family yg terus menyokong aku.

Sampai sekarang aku tak boleh lupa. Aku patah semangat. Sejak kebelakangan ni banyak betul dugaan sampai aku rasa putus asa. Ya Allah, bantulah aku. :'( Aku mahu berjaya, aku mahu banggakan keluargaku, aku mahu masa depanku terjamin. Kalaulah ada mesin di dunia ni yg mampu buat aku lupa tentang masalah aku. Yg bisa buat aku tenang belajar dan mampu fokus 150%. Alangkah bagusnya.

No comments:

Post a Comment